Montag, 18. Mai 2015

Az a fránya laktóz

Csak azt tudnám feledni! De nem tudom, és nem is akarom! Szerencsére engem semmilyen intolerancia nem érint, mint ahogyan a gyerekeimet sem. Éppen ezért van két tejtermék, aminek minden nap kell itthon lennie: az egyik a joghurt, a másik a kaukázusi kefír. Az előbbi csakis Mövenpick epres-tejszínes lehet, az utóbbi kizárólag Milli, semmilyen silány utánzattal (lásd Danone, Alföldi és társaik) nem érjük be. Csakhogy ezek csúcskategóriás termékek, minden egyes példányért csillagászati összeget kell pengetni.

Egy napon úgy határoztam, megfelelő alternatívát kell találnunk, különben beleroppanunk a fiaim rohamosan növekedő étvágyába. Előbb az Aldiban próbálkoztam, na itt ért a meglepetés. Megtaláltam ugyanis a mi kedvenc savanyított tejtermékünk tökéletes klónját, hadd mutassam meg:

A hasonló színvilággal operáló csomagolás tökéletesen megegyező ízélményt takar. Ami nem csoda, hiszen mindkét termék hátulján fel van tüntetve: forgalmazza a Friesland Campina. S hogy mennyit kell csengetnünk pluszban a Milli márkanévért? Kapaszkodjatok meg: 100 forintot! (az Aldi-Auchan összehasonlításban legalábbis, a sarki kisboltban még többet fizetünk rá)

De az agyszétrobbanás itt még korántsem ér véget. Valamelyik nap a Lidl-ben ácsorogva ébredt bennem iszonyatos gyanú. Vásároltam, haza mentem, kóstoltam majd fényképeztem. A végeredményt alább láthatjátok:

Ilyen nincs és mégis van: a két tökéletesen megegyező állagú, színű és ízű termék között 140 forint az árkülönbözet! A gyártó itt is mindkét esetben ugyanaz: a Bauer GmbH gondolja úgy, jó móka ugyanazt a terméket sajátmárkás csomagolásban olcsóbban adni.

Én, szerencsétlen fogyasztó pedig nem véletlenül érzem úgy: rettenetesen át lettem...márkázva!



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen