Freitag, 27. September 2019

Flórián háromszor

Flórikáról napi rendszerességgel tudnék írni, olyan aranyos kis dolgai vannak. Kiválasztottam most a három legjobbat, ezeket a sztorikat mindenképp szeretném megőrizni az utókornak:

1. Szótagolás

Nem tudom, otthon hogy megy a nyelvtantanítás a gyerekeknek. Itthon úgy megy, hogy az elején rengeteget szótagolnak, aláhúzzák a szótagokat, tapsolnak hozzá, stb. Én anno Tóbinál azt hittem, már nem érhetnek meglepetések a német nyelvvel kapcsolatban. Aztán kiderült, hogy nagyon is. Például az autó az nem három szótag, csak kettő. Az AU ugyanis csupán egy szótag. Hogy miért, miért nem, azt nem firtattam. Próbáltam (magam előtt is) úgy tenni, mintha én ezt már réges-rég tudtam volna.
Flóriék ugyanabból a könyvből tanulják a nyelvtant mint a tesóék. Én már rutinosan vettem kézbe, magyaráztam is Flórikának nagy fölényesen, hogy tudom én ám, hogy a Maus az egy szótag és nem kettő! Majd hozzátettem roppant tudálékosan: a magyar nyelvben ez bizony két szótag lenne! Mire ő:

- Anya! Hát persze, hogy két szótag! Hiszen: E-GÉR!!!

Hát merek én még ebben a családban fölényeskedni? Megszólalni?

MY OWN PRIVATE NINJA

2. Olvasás

Nem szoktam világgá kürtölni, hogy mekkora egy zseni a fiam. Főleg az tanítóbácsija előtt titkolom. De azért borzasztóan érdekel, már feltűnt-e neki a fiam olvasástudománya például! Így kérdezősködök:

- Flórika, a tanítóbácsi tudja már, hogy te tudsz olvasni?
- Igen, tudja.
- És akkor szokta is kérni az egész osztály füle hallatára, hogy olvass fel valamit? (izgulok!!!)
- Jaj, anya, hogy jut ilyen eszedbe? Dehogyis! Csak néha odajön titokban, és halkan megkérdezi: na Florian, mi a feladat, el tudod olvasni?

Mindezt suttogja a végén...annyira cukifalat!!!!! Egyszerűen zsugabubus!!!!

3. Csokitelefon

Flórikának van ám okostelefonja. A nagymamájától kapta. Belga csokiból van! Nem számít, így is imádja nyomkodni a fiam. Megenni eszébe se jut! Amúgy tökre élethű, méretre, színre, formára tökéletesen megegyezik az enyémmel. Még gombok is vannak rajta, képzeljétek! Az egyik gombra az van írva, hogy GAMES. Flórika nézi, nézi meredeten, betűzi, majd így szól:

GAMES...GAMES...GAMES-PARTENKIRCHEN!!!
















Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen