Dienstag, 8. November 2016

What is love?

Baby don't hurt me, don't hurt me, no more...ugye, ugye? Hogy is énekelte a szépemlékezetű Haddaway? Hát persze, hogy ismered, hogyne ismernéd, együtt nőttünk fel ezen:


Mennyit hallgattuk ezt! Nekem amúgy az egész életemet végigkíséri ez a dal, akármilyen avíttosan hangzik is ma már minden retro-disco kedvence. Mindig és mindenkor a legváratlanabb pillanatokban csendül fel Mr. Bőrmellény kappanhangja. Hol a nyári táborban, hol az egyetemi pinceklubban, hol meg a céges karácsonyi bulin. A helyeken, ahol én többnyire -  a nemlétező tánctudásomat rejtegetve - azon agyaltam: what is love??? (a baby don't hurt me valahogy nem jutott eszembe).

Egyszer - tizensok éve - emígyen elmélkedtem erről a naplómban: "What is love? - visszhangozták Haddaway örök kérdését a hangszórók. Mi csak bámultuk egymást, és fogalmunk sem volt a válaszról. Meg arról, hogy mit kellene most csinálni. És, hogy egyáltalán kell-e csinálni valamit?" Ez annyira tipikus félszeg/kamasz/bulis szitu. Mint ahogy ez is: "szerettem volna a te kezedet fogni és torkom szakadtából a füledbe ordítani, hogy álmodtam egy világot magmanak, itt állok a kapui előtt, adj erőt, hogy be tudjak lépni, adj erőt a magas falak előtt! Persze, te a közelemben sem voltál. Valahol hátrébb tébláboltál és időnként összeakadt a tekintetünk. Ennyi. A New York, New York-nál már direkt hátat fordítottam neked, azt pedig biztosan tudtam, hogy nem veled fogok felébredni abban a városban, ami soha nem alszik."

Ennyit a múltbanézésről. És hogy hangzik mindez a jelenben? Így:


A hangszerelés szerintem elég jól sikerült, bár nekem, a kilencvenes évek tinédzserének mindig is az eredeti lesz az igazi, egyszeri, megismételhetetlen és felülmúlhatatlan. S ha bulikba, diszkókba meg pincehelyiségekbe nem is járok már, fodrászhoz azért szoktam. A fiaimat viszem főként, a gyerekhajvágás még itt sem számít úri huncutságnak (az én hajam vágása már igen). Ott meg ugye, szól a rádió. Tegnap annak rendje s módja szerint le is játszották az idei verziót. Pont, amikor bennük gyönyörködtem:


Nem maradt bennem több kérdés...az meg, hogy baby don't hurt me, baby don't hurt me, no more...na hagyjatok békén, köszi!!!!

2 Kommentare:

  1. Most hallottam először! Az eredeti sokkal jobban tetszik nekem még mindig :-) örülök h végre olvashattalak!!! Puszi!

    AntwortenLöschen
  2. igyekszem gyűjteni az ihletet...meg az időt:-)))

    AntwortenLöschen