Dienstag, 21. Juni 2016

Mostan színes kajákról álmodom

Azt mondják, minél több szín van a tányérodon, annál egészségesebben eszel. Akkor nézzük azt a szivárványszínű menüt:

Vasárnap

Délután csináltam a magam örömére egy jó kis smoothie-t, aminek a savasságát a grapefruit, az édességét az (unortodox módon felvágott) ananász, a krémességét pedig egy jó kis kókusztej adta meg (van még benne kókuszreszelék, lime és menta is, csak a teljesség kedvéért!):

Nekem ennyi jutott (idén) Hawaii-ból...

Hétfő

A mai főzésben fontos szerepet játszott, hogy ácsorgott egy bontott doboz kókusztej a hűtőben. Ja, meg volt némi maradék grillhús még szombatról. Meg kb. két kanálnyi (cukormentes) bioföldimogyorókrém is az üveg alján... Így nem is volt kérdés, hogy az 50 másodperc alatt forró vízben puhított brokkolihoz némi ázsiai beütésű (földimogyorókrémes-kókusztejes-gyömbéres-szójaszószos-fokhagymás) finomságot készítek. Ja, karácsonyra pedig wokot kértem (meg wok főzőtanfolyamot), hogy végre tisztességes keményre párolt/pirított brokkolit tudjak készíteni! Mert szerintem az úgy az igazi! Ja, csak úgy mondom, én 26 éves koromban ettem életemben először igazán élvezettel brokkolit, szóval a gyerekeimtől nem kérek számon semmit, de semmit, egyáltalán!




Kedd

Nekem az már a tudatos háztartásvezetés magasfoka, ha előző este (khm éjszaka) eszembe jut, hogy át kell tennem a fagyasztott lazacot a mélyhűtőből a hűtőbe, tudjátok, csakis az ökológiailag helyes kiolvasztás szempontjából. Így délben egy eléggé csoffadt haldarabot forgathattam Mautner Zsófi meg azért egy kicsit Jan instrukciói alapján a forró teflonban. Mellette fonnyadt a friss rozmaringág (még erre is volt gondom, hogy ezt beszerezzem!), a citromgerezdek és locsolgattam is az egészet elég sűrűn a lefőtt lével. Köretnek a grillezésből valami miatt kimaradt gombafejeket aprítottam össze, megszórtam friss petrezselyemmel, s mivel tejszín nem volt itthon (ennyire még én sem lehetek tudatos!) sajtkrémmel dobtam fel szegénykémet!




Szerda

Mondanom sem kell, erre a kajára vagyok egész héten a legbüszkébb. Magamban úgy nevezem: az akarat diadala. Mert próbálkoztam én már máskor is tócsnit készíteni édesburgonyából, de valami olyan hervasztó lett a végeredmény (belül nyers, kívül leégett, amúgy meg szétesett), hogy egy ideig nem próbálkoztam vele. De kérem! Mire való a gofrisütő?? És ha már ilyen szépen egyben maradt, mit adjak mellé? Természetesen cukkinispagettit és friss sajátkészítésű pesto-t (aki egyszer megkóstolja, garantálom, nem eszi meg többet a boltit). Utóbbit próbáltam feldobni egy kis kókusztejjel (hadd fogyjon), de nem igazán jött be nekem a két külön-külön karakteres íz találkozása.


És tök vicces volt, mert pont nekültem enni, amikor csengetett a helyi Family Frost, hogy vegyek már ugyan valami készételt...ember??? Egy gourmet-t próbálsz rávenni a lehetetlenre!!!!

Csütörtök

Reggel a szezon legkedvesebb smoothie-jával indítottam a napot, amit még Rozika fedezett fel nekem a kedvenc receptmagazinomban...aminek a szülinapom óta - Jan jóvoltából - előfizetője is vagyok! (eper-író-mentalevél...elvetemültebbek cukrot is tesznek bele!): 


A mai nap jelentős részét Mannheim-ban töltöttem, ráadásul Tóbival, így a házon kívüli ebédezés elkerülhetetlen volt. Kacsapecsenye volt sok finom wok-zöldséggel a pályaudvaron amúgy, de méltóságomon alulinak tartottam lefotózni (meg el is felejtettem mondjuk). A konyhai sürgés-forgást este próbáltam pótolni, ekkor előkerült a két kedvencem is: a salátacentrifuga (Tupperware, jó sznob módjára, még last minute vettem költözés előtt, gondoltam, kertvárosi háziasszonyként majd ezzel fogok villogni), és a legújabb botmixerem, kis rácsatlakoztatható edénykével, szintén Jantól, szintén a születésnapomra. Még az eperszezon elején kitaláltam, hogy friss eperből, friss bazsalikomból, olívaolajból, balzsamecetből és némi kicsike kis mézből príma salátaöntetet lehet kreálni, ez ma este újra be is bizonyosodott (a morzsolt feta már csak hab volt a tortán).



Péntek

Itt megint érvényesült a tudatos háziasszonyi énem, már előző este lefőztem a biomarhahúst, biorépával meg bioparadicsompürével és újhagymával, mert a gyerekeim kérték, hogy otthon akarnak ebédelni. Ők kaptak hozzá telejskiőrlésű biotönköly spirellit, magamnak pedig újra a spirálvágó és a répa/cukkini találkozásából alkottam valamit. Mennyei!



Szombat

A napindítás nem is történhetett volna mással, mint az aktuális kedvencemmel, az epres-avokádós-mozzarella salátával, megszórva finoman illatozó bazsalikomlevéllel, nyakon öntve egy kis balzsamecettel (a recept szerint fel kéne benne főzni 100 gramm cukrot, de egyszerűen nincs szívem elrontani ezt a tökélyt). Még karácsony előtt olvastam erről a kajáról, az eperszezon berobbanása óta pedig hetente elkészítem egyszer..vagy kétszer, az attól függ:-)







 Estére pároltam spárgát, de nem fotóztam, pedig basszus, így a spárgaszezon végére rájöttem, a tökéletes állaghoz elég 25 percet gőzölni az előírt 40 helyett, ja, és végre egy vállalható minőségű hollandi szósz is összejött...mondjuk gyorsan kellett enni, mert nagyon esett szét az az átkozott emulzió! Vasárnap grilleztünk megint, az nem volt izgi...egyedül az a momentum érdemel említést, hogy kifejtettem vagy egy kiló borsót, amit aztán vajas-petrezselymes-bazsalikomos ágyon pároltam kb. egy percig és Úristen! Mennyivel finomabb, mint a fagyasztott! És vannak, akik nyakon merik önteni ezt a roppanós zöld csodát  lisztes-tejes kulimásszal, hát komolyan nem értem...

Szóval ilyenek kerülnek minálunk az asztalra...meg néha ilyen is:

Fő a változatosság!








 

2 Kommentare:

  1. Terikém, ezek nagyon jól hangzanak és jól is néznek ki!!! két kérdésem van: mi az eper akovádó mozarella saláta pontos receptje? mindenképp ki akarom próbálni! a másik, h mi ez a gép, amivel a cukkínispagettit csinálod??

    AntwortenLöschen
  2. És mi az, hogy a gyerekeid kérik, hogy otthon akarnak ebédelni? de csak egyszer, vagy minden nap most már??

    AntwortenLöschen